رفع تصرف اراضی بستر رودخانه سفیدرود در آستانه اشرفیه

رئیس اداره منابع آب آستانه اشرفیه از رفع تصرف اراضی بستر رودخانه سفید رود و همچنین حریم اراضی استملاکی کانال هوایی به مقدار سه هزار و 500 متر مربع در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد .

      به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، محمد حسین کریمی با اعلام این خبرگفت: این اداره در راستای حفظ حقوق‌بیت‌المال و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار و کانالها، برکه‌های طبیعی پس از شناسایی 1 مورد از تصرف بستر رودخانه سفیدرود در منطقه کینچاه از توابع شهرستان آستانه‌ اشرفیه اقدامات قانونی خود را آغاز کرد.

رئیس اداره منابع آب آستانه اشرفیه افزود: با اقدام به موقع گروه گشت و بازرسی، کارشناسان فنی امور و پیگیری‌ های حقوقی ای که انجام شد، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه و با حضور شخص وی و فرمانده انتظامی شهرستان، آزادسازی زمین مذکور به مساحت دو هزار متر مربع که متصرف در آن اقدام به دیوارکشی و نصب دروازه آهنی نموده بود، صورت پذیرفت.

وی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل قضایی و انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه در رفع تصرف اراضی و حرایم دولتی، افزود: در اقدامی دیگر از سوی این اداره، پس از شناسایی پنج مورد از تصرف بستر رودخانه سفیدرود و اراضی استملاکی کانال هوایی در روستاهای سالستان و کیسم از توابع بخش مرکزی شهرستان آستانه‌اشرفیه با پیگیری های حقوقی و حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه، آزادسازی اراضی مذکور به مساحت 1500 متر مربع با حضور عوامل قضایی و انتظامی شهرستان انجام شد. گفتنی است متصرفین در این اراضی استملاکی اقدام به احداث کوره های ذغال نموده بودند.

کد خبر: 2021
  تاریخ خبر : چهارشنبه 15 دی 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 18 دی 1400
 دبیر خبر
 1117