جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انزلی تشکیل شد

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انزلی در سال آبی جاری با حضور کلیه اعضاء در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ، بهرام بهرام پور مدیر منابع آب شهرستان های رضوانشهر ، ماسال و بندر انزلی و دبیر جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان در این جلسه گفت : از بهمن ماه سال گذشته تا کنون اقدامات مهمی در این شهرستان انجام شده است که از جمله می توان به لایروبی حدود 35 کیلومتر انهار کشاورزی شهرستان با بیل زنجیری در سطح 15 روستا و لایروبی زهکش C73  با بیل شناور ، تکمیل پروژه های دریچه سازی بتنی علی آباد ، تجهیز و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ شانگهای پرده و حسن رود ، تعمیر و باز سازی 30 حلقه از چاه های عمیق و ایستگاه های پمپاژ و پیشرفت حدود 60 درصدی دریچه بتنی کپورچال ، ساخت و نصب دریچه فلزی آببندان مرغوب کرگان و ... اشاره کرد.

دبیر جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انزلی افزود : وجود خشکسالی دهه های اخیر و کاهش شدید نزولات جوی باعث افت شدید سطح آب های سطحی شده و کشاورزان این خطه را برای رفع نیاز های آبی خود به سمت حفر چاه های نیمه عمیق غیر مجاز و بهره برداری از تالاب انزلی سوق داده است که در صورت ادامه برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی می تواند باعث افت سطح ایستابی و پیشروی آب شور دریا گردد.

وی در ادامه برنامه های در دست اقدام شرکت آب منطقه ای گیلان در شهرستان انزلی از جمله لایروبی انهار اصلی و تجهیز چاههای عمیق و ایستگاههای پمپاژ برای تامین آب کشاورزی سال زراعی پیش رو را تشریح نمود.

علی حنیفه پور رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی آب های زیر زمینی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت آبهای زیرزمینی کشور و استان و خلاصه اقدامات و پی گیری های بعمل امده توسط آب منطقه ای برای ساماندهی چاههای فاقد پروانه ، بر همکاری فرمانداری شهرستان و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله جهاد کشاورزی ،تعاونی های روستایی و دفاتر ترویج کشاورزی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان برای تعیین تکلیف  چاه های فاقد پروانه (چاههای شناسایی شده وزارت نیرو) تاکید کرد.

کد خبر: 2019
  تاریخ خبر : یکشنبه 12 دی 1400
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 14 دی 1400
 دبیر خبر
 576