کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدود

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، عمران مومنی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور در ماه های اخیر، ورودی آب به سد سفیدرود که از منابع آبی خارج از گیلان تغذیه می شود، کاهش چشمگیری را نشان می دهد به طوری که در حال حاضر تنها ۱۵%  از حجم نرمال سد سفیدرود آبگیری شده است.

وی افزود: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سفیدرود ۱۵۶ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با حجم ۳۱۰ میلیون متر مکعبی روز مشابه در سال قبل و حجم ۴۵۳ میلیون متر مکعبی دو سال ماقبل، به ترتیب معادل ۵۰ و ۶۵  درصد کاهش دارد.

مومنی تصریح کرد: هم اکنون دبی ورودی سد سفیدرود ۲۲ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه می باشد. که برای تامین حق آبه زیست محیطی و آب شرب شهرهای رودبار و رستم آباد رهاسازی می شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز 171 هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تأمین می‌کند.

کد خبر: 1982
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 18 آبان 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 19 آبان 1400
 دبیر خبر
 627