افزایش آبگذاری کانالهای آبیاری کشاورزی در گیلان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از افزایش آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفید رود در استان خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی با اعلام این خبرگفت: با توجه به بارش های مناسب اخیر در سطح استان و تغییرات ایجاد شده در آبگذاری کانالهای شبکه سفیدرود، افزایش آبگذاری کانالهای فومنات، گله رود و چپ سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه اعمال و تا صبح روز 29 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و سپس در کانال  چپ سنگر بمدت 4 روز قطع آبگذاری انجام می شود.

وی ادامه داد: آبگذاری مرحله دوم کانال راست سنگر (اراضی مناطق شرق گیلان) نیز از صبح روز شنبه 25 اردیبهشت ماه شروع و تا 8 روز ادامه و سپس 4 روز قطع آب اعمال خواهد داشت.

خرّمی با تأکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج در این مدت آبگذاری از سوی کشاورزان زحمتکش گیلانی یاد آور شد: هر گونه تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تأکید نمود: با توجه به تغییرات و افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری، کلیه شهروندان گرامی از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی جدا خودداری نمایند.

شایان ذکر است، بیش از 60 درصد از  اراضی شالیزارهای استان بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تاکنون نشاء شده است.

کد خبر: 1880
  تاریخ خبر : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 25 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1261