لایروبی 480 کیلومتر از انهار گیلان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از لایروبی حدود 480 کیلومتر انهار و زهکش های استان خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: هرساله به منظور افزایش راندمان شبکه های آبیاری و انهار به دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش ها لایروبی می شوند که تاکنون حدود 480 کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون؛ بیش از 95 درصد انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در  استان لایروبی شده اند، تصریح کرد: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

خانی پور با اشاره به وجود 370 سردهنه خاکی در سطح استان گیلان افزود: تاکنون 356 مورد از این سردهنه ها بازسازی و آبگذاری شده اند و مابقی نیز در اسرع وقت ابگذاری خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تامین آب کشاورزی ادامه داد: حدود 60 درصد از ایستگاههای پمپاژ و چاههای عمیق تاکنون سرویس و راه اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی در پایان تاکید نمود: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال های آبیاری جاری است، در جهت نشاکاری برنج استفاده نمایند.

کد خبر: 1874
  تاریخ خبر : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1921