بحران کم آبی در استان های شمالی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : هم اکنون شاهد بحران کم آبی در سطح استان های شمالی هستیم و در این میان وضعیت سردهنه های کشاورزی در کل این استان ها یک خطر بسیار جدی است که بر اثر سیلاب تخریب شده اند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در روز چهارشنبه در بازدید از سردهنه های تخریب شده از سیلاب سال ۱۳۹۹ افزود: این سردهنه های کشاورزی در اسرع وقت باید ترمیم و بازسازی شوند.
نجار با بیان این مطلب که در سال گذشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای همین منظور در اختیار استان های شمالی قرار گرفت، گفت: سهم استان گیلان در خصوص مدیریت بستر رودخانه ها از این میزان ۴۵ میلیارد تومان بود که با توجه به بروز خشکسالی امسال این رقم باید افزایش چشمگیری یابد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری جلسه و نشست در ستاد مدیریت بحران استان در استانداری گیلان گفت: این نشست بسیار حائز اهمیت بود و پیرو آن بازدیدهای میدانی از اراضی کشاورزی داشتیم که پس از جمع بندی در حضور وزرای کشور، نیرو و روسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان هواشناسی، تصمیم نهایی برای این امر گرفته خواهد شد.
وی عنوان کرد: بحران کم آبی در سطح استان های شمالی نمود دارد و طی این بازدیدها این بحران در سطح شالیزارهای شهرستان هایی چون تالش، رضوانشهر، ماسال و شفت بسیار جدی تر است که با تلاش های آب منطقه ای گیلان، کارهای بسیار خوبی تا این لحظه انجام شده است.
اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن سفر به گیلان از زیرساخت های کشاورزی، سردهنه ها و شالیزارهای بحران زده شهرستانهای رضوانشهر،  ماسال و شفت بازدید کرد.
در این سفر حسن محمد یاری نماینده شهرستانهای تالش، رضوانشهر  و ماسال و خلیل بهروزی فر نماینده شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور را همراهی نمودند.
شایان ذکر است، رییس سازمان مدیریت  بحران کشور در سفر به گیلان از زیرساخت های کشاورزی، سردهنه ها و شالیزارهای بحران زده شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و شفت از جمله سردهنه در حال احداث پونل و بند بتنی پلنگ پاره شهرستان رضوانشهر، سر دهنه محمد قلی پند و مزارع روستای شاندرمن و پل در حال احداث سیاهمرد و مزارع کشاورزی روستای خودبچر ماسال و سردهنه خانم جوب شهرستان شفت بازدید نمود.

کد خبر: 1871
  تاریخ خبر : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1357