100 کیلومتر از کانالها ، انهار و زهکشهای منطقه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر لایروبی شد

مدیر منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه از لایروبی حدود 100 کیلومتر از کانالهای آبیاری ، انهار و زهکشها در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد.

      به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمدحسین کریمی مدیر منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: این میزان از لایروبی در محدوده روستاهای استخربیجار، پرکاپشت یاورزاده، پوشل، کارسیدان، چهارده جوب، گاچرا و خلشا چهارده، صفرابسته، تمچال، دهسر، اشمان کماچال، لی کلایه کیاشهر، لسکوکلایه، دهکا، دشمنکرده، صیقلده، دستک، جسیدان، سوخته کوه و تاسنده انجام گرفته است.

وی افزود: عملیات آماده سازی، تجهیز و راه اندازی 50 ایستگاه پمپاژ برقی و دیزلی از 85 ایستگاه موجود در سطح شهرستان از جمله در روستاهای دهسر، محسن آباد پایین کیاشهر، تندچکه کیاشهر، تجن، امشل، کشل آزادمحله ، دستک، سوخته کوه، پینچاه،نازک سرا انجام شده است و مابقی نیز بسته به ضرورت وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیر منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه تصریح کرد: بازسازی کامل سازه تقسیم آب روستای لبشکا آستانه اشرفیه واقع در انتهای مسیر کانال BP90 به همراه دریچه گذاری انجام شده است که این امر  در هدایت، تقسیم و توزیع آب به 120 هکتار از اراضی لبشکا و 100 هکتار از اراضی سوخته کوه کمک شایانی می نماید.

کریمی در پایان ترمیم و نوسازی دریچه های توزیع آب به ویژه در روستای محسن آباد دستک، اشلیکی، سالکده، ششکل و ساخت سردهنه های خاکی در روستاهای لسکوکلایه، لی کلایه کیاشهر، محسن آباد پایین، دهسر و همچنین ترمیم سردهنه چهارده جوب در رودخانه سفیدرود را از دیگر اقدامات انجام شده منابع آب شهرستان آستانه اشرفیه خواند.

کد خبر: 1869
  تاریخ خبر : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1446