سردهنه شمام رودبار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد آماده آبگذاری است

مدیر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده آب منطقه ای گیلان از آمادگی سردهنه و کفبند نهر شمام در رستم آباد بر روی رودخانه سفیدرود جهت انجام آبگذاری خبر داد .

       به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان؛ ابراهیم اصلاحی مدیر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت: تخریب سردهنه نهر شمام رستم آباد در طول دوران بهره برداری، تأمین آب قریب به 800 هکتار از اراضی منطقه را با تهدیدات و مشکلات عدیده ای همراه نموده بود.

وی افزود: با اجرای بند انحرافی و بازسازی سردهنه و دیواره گذاری در جناحین رودخانه (در محل سردهنه) مشکل موجود رفع گردیده است.

اصلاحی تصریح نمود: شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از اعتبارات بحران و همچنین از محل بند "و" تبصره "8" قانون بودجه سال 1399 با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال نسبت به اجرای پروژه مذکور با استفاده از سنگ لاشه غرقاب در ملات، خشکه چینی با سنگ لاشه، دیواره گابیونی و احداث دریچه تنظیم جریان آب اقدام نمود.

وی اعلام داشت: تاکنون بند انحرافی و دیواره های جناحین رودخانه به اتمام رسیده و سازه دریچه نیز در حال احداث است و طی روزهای آتی با انجام آبگذاری به خدمت رسانی به کشاورزان عزیز منطقه مورد  بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 1868
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1667