لایروبی 38 کیلومتر از انهار شهرستان‌های رودسر و املش

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش از لایروبی 38 کیلومتر از انهار و ساخت 35 سردهنه اصلی در این دو شهرستان خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ احمد دادستان مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش با اعلام این خبر گفت: سردهنه ‌سازی و ترمیم بازوهای انهار یکی از اصلی ترین اقدامات برای ورود به فصل زراعی کشاورزی است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت 27 سردهنه‌ اصلی در شهرستان رودسر و 8 سردهنه اصلی در شهرستان املش و عملیات آبرسانی ویژه از طریق فرخ‌نهر در ساحل چپ رودخانه پلرود به اراضی کشاورزی 12 روستا به سرانجام رسیده است.

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش گفت: سردهنه‌های واقع در رودخانه‌های لزرجان، تولخاله، مرسارود، خشکرود، سیاه‌لات قاسم‌آباد، آچی‌رود و میانده‌رود و همینطور نهر صیاد محله، خاناپشتان، گزافرود و لیمنجوب آبگذاری موقت شده اند.

وی همچنین گفت: سردهنه نهر بی‌بالان در زیر پل پاچیان نیز بازسازی شده است و آبگذاری آن با نصب کانال و لوله فلزی در اسرع وقت به انجام خواهد رسید.

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش اظهار داشت: لایروبی انهار در منطقه گواسرا و علی‌آباد (رودسر- املش)، نهر هردو رود در روستاهای گسکرمحله، دوستکوه، درزی‌محله، پیرمحله، دادامحله، علی‌اوسط‌محله، سورچان‌محله، ماه‌سایه، لسبو‌محله و بازوسازی نهر نوده در شهرستان رودسر انجام شده اند.

دادستان درباره اقدامات انجام شده در املش نیز گفت: در شهرستان املش پاکسازی ایستگاه‌های محل پمپاژ محدوده علی‌آباد و سفیدداربن، ساماندهی و لایروبی رودخانه البرز در لگموج، اصلاح مسیر جریان آب در روستای شکرپس و بازسازی بازوی آببندان کرفستان بازسازی، لایروبی و آبگذاری انهار و سردهنه‌های جورکاسر، حاجی‌آباد و لگموج در رودخانه البرز، پیلاباغ، سفیدداربن، آسیابسران و ... در رودخانه کیارود انجام شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش در پایان اعلام داشت: بازسازی و راه‌اندازی برخی از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق نیز در دستور کار قرار دارد و بخش عمده آن در محدوده املش انجام شده و در حال پیگیری است.

کد خبر: 1865
  تاریخ خبر : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1919