۹۵ درصد از سردهنه های رضوانشهر بازسازی ، لایروبی و آبگذاری شده اند

مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر،ماسال و انزلی از بازسازی ، لایروبی و آبگذاری کامل ۴۲ سردهنه در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ بهرام بهرام پور مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی با اعلام این خبر افزود: مهمترین منابع اصلی تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان بوسیله انشعاب ۴۴ سردهنه خاکی و ۱۸ سردهنه بتنی از پنج رودخانه اصلی شفارود، دیناچال، تیزرود، چافرود و نوکنده می باشد که تا کنون ۴۲ مورد از سردهنه های خاکی مذکور به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر به طور کامل بازسازی ، لایروبی و آبگذاری شده اند و کار دو سردهنه باقیمانده نیز به زودی به اتمام می رسد.

وی با اشاره به مساحت ۱۰ هزار هکتاری اراضی شالیزاری شهرستان رضوانشهر  افزود: حدود ۸  هزار هکتار از این اراضی سنتی آبخور و ۲ هزار هکتار آبخور شبکه سفیدرود می باشند.

مدیر منابع آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی با اشاره به ضرورت بهره گیری از چاه های موجود در سطح شهرستان برای تأمین بخشی از نیاز آبی موجود رضوانشهر گفت: تعداد چاههای عمیق شهرستان  ۸۸ حلقه است که ۷۲ حلقه از آنها در مدار بهره برداری قرار دارد و مابقی آنها نیز به کمک سایر دستگاهها ی متولی، از جمله جهاد کشاورزی در حال تعمیر و تهیه لوازم و قطعات هستیم.

کد خبر: 1863
  تاریخ خبر : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 1110