پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه احداث سردهنه جوبن رودبار

مدیر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده آب منطقه ای گیلان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه احداث سردهنه و کفبند انهار جوبن و رود آباد بر روی رودخانه سفیدرود در شهرستان رودبار خبر داد.

      به گزارش روابط عمومی؛ ابراهیم اصلاحی مدیر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر افزود: با توجه به تخریب سردهنه های جوبن و رودآباد شهرستان رودبار در اثر سیلاب سالهای گذشته، تأمین آب قریب به 800 هکتار از اراضی منطقه، همواره با سختی و مشکلات خاصی مواجه بود که در نتیجه نیاز به اجرای کفبند و بازسازی سردهنه  ها امری ضروری می نمود.

وی افزود: در راستای رفع مشکل موجود و با هدف ارائه خدمت بیشتر به کشاورزان عزیز آن منطقه، شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نسبت به اجرای پروژه مذکور با استفاده از سنگ لاشه غرقاب در ملات، خشکه چینی با سنگ لاشه، دیوار گابیونی و احداث دو دریچه تنظیم جریان آب اقدام نمود.

 مدیر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده آب منطقه ای گیلان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز پروژه احداث سردهنه و کفبند انهار جوبن و رود آباد بر روی رودخانه سفیدرود حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: 1858
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 31 فروردین 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400
 دبیر خبر
 2049