مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد :

لایروبی 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از لایروبی 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح استان گیلان تا کنون خبر داد .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ مهندس وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان گیلان که منجر به رویش سریع علف های هرز در رودخانه ها و انهار می گردد و همچنین به علت وقوع سیلاب های متعدد در طول سال که باعث رسوب گذاری انهار و رودخانه ها می شود، هر ساله برای آماده سازی انتقال آب به مزارع تحت پوشش، نیاز به لایروبی امری ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود: در همین راستا، شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان  از اوایل بهمن ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال، اقدام به برنامه ریزی جهت لایروبی قریب به 500 کیلومتر از رودخانه ها و انهار در سطح استان گیلان نموده است.

مهندس خرّمی تصریح کرد: تاکنون لایروبی بالغ بر 230 کیلومتر از رودخانه ها و انهار مورد اشاره به اتمام رسیده است و امید است تا قبل از شروع فصل آبیاری مابقی نیز به اتمام برسد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب گیلان در پایان تأکید نمود؛ از کشاورزان عزیز و زحمتکش درخواست داریم برای لایروبی انهار بین مزارع اقدام نمایند، چرا که این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می گردد.

تصاویر ذیل مربوط به بخشی از لایروبی انهار و رودخانه های استان گیلان که با استفاده از بیل های مکانیکی دکل بلند و  شناور انجام شده است:

 

 

 

کد خبر: 1837
  تاریخ خبر : شنبه 23 اسفند 1399
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 24 اسفند 1399
 دبیر خبر
 1948