با هدف ساماندهی رودخانه های استان گیلان؛

اجرای 16 پروژه از محل بند "و" تبصره 8 قانون بودجه سال 99

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از اجرای 16 پروژه ساماندهی رودخانه های گیلان از محل بند "و" تبصره 8 قانون بودجه 1399 در گیلان خبر داد.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ مهندس محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر افزود: بند "و" تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 به منظور تأمین بخشی از کسری اعتبار طرح های مورد نیاز مهندسی رودخانه برای ساماندهی رودخانه های مستعد سیلاب در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: بند فوق الذکر این اجازه را به آب های منطقه ای می دهد که طی فرایند قانونی، بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی یا خصوصی به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مذکور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح های مذکور و بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام نمایند.

وی با اعلام اینکه در واقع هدف از این بند قانونی تسریع در اجرای عملیات ساماندهی، لایروبی و آزادسازی مسیر رودخانه ها و مسیل ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیلاب هاست، گفت: در حال حاضر از محل بند "و" تبصره 8 قانون بودجه 1399، شرکت آب منطقه ای گیلان 16 طرح در استان در دست اجرا دارد.

مهندس خانی پور تشریح نمود: اجرای پروژهای بند "و" تبصره 8 قانون بودجه 99 در حال حاضر در نقاط مختلف استان گیلان از جمله، ساماندهی رودخانه کرگانرود تالش، ساماندهی رودخانه کیارود رودسر، ساماندهی بخشی از رودخانه سفیدرود در لوشان و ساماندهی بخشی دیگر از رودخانه سفیدرود حد فاصل رستم آباد و رودبار با پیشرفت فیزیکی 20 الی 60 درصدی در حال اجرا می باشد.  

 

اجرای پروژه در رودسر

اجرای پروژه در لوشان

اجرای پروژه در تالش

کد خبر: 1817
  تاریخ خبر : یکشنبه 19 بهمن 1399
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 21 بهمن 1399
 دبیر خبر
 1028
  دیدگاه کاربران