معاون حفاظت و بهره برداری آب گیلان در گفتگوی رادیویی اعلام کرد :

رودخانه های گیلان نیازمند به استراحت دارند

معاون حفاظت و بهره برداری آب گیلان در گفتگوی رادیویی استان گیلان گفت : رودخانه های گیلان به استراحت پنج ساله نیازمند هستند.

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ مرتضی میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در گفتگو با برنامه رادیویی "در شهر ما" صدا و سیمای استان گیلان گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست استان گیلان و به منظور کمک به ترمیم زیستگاه هایی چون رودخانه، طرح ممانعت برداشت 5 ساله مصالح از رودخانه های گیلان را در دست مطالعه و انجام کار کارشناسی داریم.

وی افزود: البته اجرای این طرح ضمن فراهم نمودن امکان خود پالایی برای رودخانه های گیلان کمکی شایان به ترمیم ذخایر ماهیان دریای کاسپین خواهد نمود که بدین منظور نیازمند همراهی سایر دستگاه های مرتبط هستیم.

 معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت در پاسخ به این سوال که اولویت برداشت مصالح رودخانه ای با کدام نقاط در رودخانه های گیلان است، گفت: در برخی از رودخانه های استان از جمله سفیدرود، آب منطقه ای گیلان سازه هایی نظیر سد تاریک، سد انحرافی سنگر که دارای مخازنی هستند و رسوبات و آورد رودخانه بصورت مصالح در آنها انباشت شده است  و ادامه داد؛  اولویت بهره برداری شن و ماسه از این مخازن است تا ضمن تأمین نیاز مصالح مورد نیاز استان، مخازن این سد ها نیز احیاء شوند.

میرزایی افزود: سیلاب های 1397 و 1398 گیلان نیز باعث انباشت مصالح در نقاطی از رودخانه های استان گیلان شده است که آنها نیز با دریافت مجوز های قانونی قابلیت بر داشت دارند .

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان یاد آور شد؛ به کمک گروه های گشت و بازرسی این شرکت و در حد امکانات موجود در حال پایش  و نظارت بر رودخانه های گیلان هستیم و با هر گونه برداشت غیر مجاز بواسطه قانون و با همکاری و دستور قضایی بر خورد خواهیم کرد.

کد خبر: 1684
  تاریخ خبر : چهارشنبه 1 مرداد 1399
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 5 مرداد 1399
 دبیر خبر
 547
  دیدگاه کاربران