سد لاستیکی خانه‌های آسیاب آستارا به پیشرفت ۴۳ درصدی رسیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از پیشرفت ۴۳ درصدی سد لاستیکی آستارا خبر داد و گفت: تأمین آب روستا‌های محدوده سد، توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری منطقه از اهداف احداث این سد است.

       به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد لاستیکی خانه‌های آسیاب آستارا که مزیت‌های فراوانی برای منطقه دارد به پیشرفت ۴۳ درصدی رسیده است و تأمین آب روستا‌های محدوده سد، توسعه و بهبود آبیاری ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه از اهداف احداث این سد است.

او با بیان اینکه اجرای طرح های زود بازده از جمله اهداف و برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سال جهش تولید است، افزود: سد لاستیکی خانه‌های آسیاب آستارا بر روی رودخانه ملا هادی در روستای خانه‌های آسیاب به فاصله ۸ کیلومتری شهرستان آستارا واقع شده و حجم مخزن این سد ۷۲۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیم سالیانه آن نیز ۷.۱ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: احیاء آب‌بندان‌های استان، تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود و بهسازی شبکه‌های دردست بهره‌برداری، بهبود سامانه آبیاری سنتی در واحد‌های عمرانی، انجام طرح های زود بازده و بازچرخانی آب از دیگر اولویت‌های  در دست اجرای این شرکت است.

خرمی، تأمین بخشی از مصارف آب در بخش‌های مختلف با استمرار فرآیند احداث سد‌های لاستیکی و مخزنی را از مهم‌ترین برنامه‌ها شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و افزود: در کنار سازگاری با اقلیم استان گیلان تقویت سفره‌های زیرزمینی از جمله ویژگی‌های بسیار بارز سد‌های لاستیکی گیلان به شمار می‌آید.

او با بیان اینکه گیلان  ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، تصریح کرد: ۱۷۱ هزار هکتار از اراﺿﯽ ﺷﺎﻟﯿﺰاری تحت آبیاری ﺷﺒﮑﻪ ﺳﻔﯿﺪرود است و  حدود ۶۷ هزار هکتار از اراﺿﯽ ﺷﺎﻟﯿﺰاری استان نیز ﺧﺎرج از محدوده این ﺷﺒﮑﻪ قرار دارد.

کد خبر: 1605
  تاریخ خبر : شنبه 6 اردیبهشت 1399
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
 دبیر خبر
 634