مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اظهار داشت :

بر اساس میزان اعتبار ابلاغی سالیانه مجاز به اجرای طرح های عمرانی هستیم

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت : بر اساس میزان اعتبار ابلاغی سالیانه مجاز به اجرای طرح های عمرانی هستیم.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، مهندس خرمی  با بیان اینکه بر اساس میزان اعتبار ابلاغی سالیانه مجاز به اجرای طرح های عمرانی هستیم ، گفت : در خصوص نحوه و چگونگی اجرای پروژه های عمرانی آب منطقه ای گیلان در شهرستان های مختلف باید گفت ، در مرحله اول نیاز هر شهرستان توسط فرماندار آن شهرستان به عنوان مقام عالی دولت در شهرستان مربوطه با جمع بندی در کمیته برنامه ریزی شهرستان که در آن فرماندار ، معاونان وی ، مدیران شهرستان و دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان که از سازمان برنامه و بودجه استان در جلسه حاضر است تشخیص داده ، اولویت بندی و فرایند کار آغاز می شود.

 مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان افزود : کمیته برنامه ریزی هر شهرستان که ریاست آن را فرماندار آن شهرستان بر عهده دارد با لحاظ کردن شاخص هایی مانند : شاخص محرومیت ، اشتغال ، وسعت ، جمعیت و ... از چندین ردیف اعتباری مانند:  3 درصد نفت و گاز ، جزء 14 ، ردیف استانی و ... توزیع اعتبارات را انجام می دهد و سپس با امضای شخص فرماندار به استان ارسال می نماید.

وی در ادامه تبیین چگونگی فرآیند اجرای طرح های عمرانی در شهرستان های گیلان گفت : در مرکز استان نیز این توزیع اعتباری انجام شده اولیه توسط شهرستان ها بر اساس قوانین بالا دستی و مقدورات و معذورات استان پالایش می شود و اعتبار طرح های عمرانی شهرستان ها نظیر اعتبارات مربوط به ساماندهی رودخانه ، لایروبی ، سر دهنه سازی ، دریچه گذاری و ... نهایی ، مشخص و به شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان ابلاغ می گردد.

مهندس  خرّمی همچنین افزود : طبق روال مرسوم نیز سالانه 3 یا 4 بار کمیته تخصیص استان با حضور استاندار گیلان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، اداره کل اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می شود و بر اساس تخصیصی که دارند اعتبارات شهرستانی را تخصیص می دهند.

 مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با بیان این مسئله که در حال حاضر متوسط تخصیص اعلامی به آب منطقه ای گیلان 25 درصد است گفت: این یعنی اینکه اگر فی المثل فرماندار شهرستانی 100 میلیون تومان اعتبار برای طرح های عمرانی حوزه کاری این شرکت را در شهرستان خود مشخص کرده و داشته باشد قانون اجازه می دهد که آب منطقه ای گیلان نیز یک چهارم یعنی 25 درصد اعتبارات قطعی شده شهرستان را برای اجرای طرح های عمرانی اولویت بندی شده توسط فرمانداران  در شهرستان های تحت مدیریت شان هزینه نماید.

مهندس  خرّمی در پایان تصریح کرد : به بیان ساده اگر فرمانداران شهرستان ها اعتباری را برای انجام طرح های عمرانی توسط آب منطقه ای گیلان در جغرافیای حوزه مسئولیت خود در نظر نگرفته باشند یا نگیرند قانون اجازه اجرای طرح های عمرانی از محل اعتبارات طرح های عمرانی را در هر نقطه از استان به شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نمی دهد.

کد خبر: 1597
  تاریخ خبر : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
 دبیر خبر
 274