وزیر نیرو در افتتاح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود ؛

بهره برداری از سدهای لاستیکی در گیلان تضمین منابع آبی برای اراضی کشاورزی است

دکتر اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود و در راستای ادامه ی پویش " هر هفته _الف _ب _ایران گفت : بهره برداری از سدهای لاستیکی استان گیلان تضمینی در تامین منابع آبی برای اراضی کشاورزی است .

       به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از سد گالشکلام لنگرود گفت : سد لاستیکی گالشکلام لنگرود یک سد سبز است بدین معنا که وجودش موجب برکت برای منطقه خواهد بود و از آثارش محیط زیست و مردم بهره مند می شوند .

وی با اشاره به مزیت های احداث سدهای لاستیکی اظهار داشت : سدهای لاستیکی با هزینه ی کم و تخریب ناچیز و سازگاری با محیط زیست ، استفاده های فراوانی دارند و  علاوه بر بهره مندی از آب شیرین رودخانه موجب پدید آمدن فرصت های شغلی نیز می شوند .

وی ادامه داد : سد گالشگلام 2500 هکتار از اراضی کشاورزی اطراف خود را با آب مطمئن و تنظیم شده مشروب می کند و می تواند در پرورش ماهی و میگو نیز تاثیر گذار باشد .

دکتر اردکانیان تاکید کرد : امیدواریم که 11 پروژه سد لاستیکی که در حال حاضر در دست اجراست هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در زمان معقولی مشکل تامین آب مطمئن برای حفظ سرسبزی استان های شمالی را به نتیجه برسانیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان گیلان از متوسط بارش قابل ملاحظه ای نسبت به بارش کشور برخوردار است ، اظهار کرد : بیش از 1000 میلی متر بارش در سال یعنی در حدود 5 میلیارد متر مکعب آب شیرین و نعمت خداوند به این خطه سرسبز نازل می شود و ما به اندازه ی کافی سد مناسب برای نگهداشت این نعمت را نداریم و  باید مطالعات و اجرای سدها را سرعت بخشیم.

وی افزود : کسانی که دل در گرو حفظ محیط زیست دارند باید بدانند که حفظ محیط زیست یعنی حفظ کشاورزی و حفظ کشاورزی همان پایبند کردن روستاییان و اشتغال زایی است که لازمه ی این امر نیز وجود منابع آبی مطمئن می باشد.

اردکانیان با تشکر از پیگیری های نمایندگان استان در زمینه ی احداث سدهای لاستیکی گفت : در این منطقه نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیگیری های فراوانی در حوزه انتخابیه خود داشته اند و قطعا برخورداری از پشتیبانی و حمایت نمایندگان مجلس می تواند ما را در به ثمر رسیدن سریع پروژه های این وزارت در استان یاری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 1520
  تاریخ خبر : پنجشنبه 5 دی 1398
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 7 دی 1398
 دبیر خبر
 563