ریاست اداره منابع آب شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد :

استفاده حدود 50 درصد از حجم آب ذخیره شده آب بندانها توسط کشاورزان آستارایی

ریاست اداره منابع آب شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص وضعیت منابع آبی این شهرستان گفت: 3200 هکتار اراضی شالیزار برنج در شهرستان آستارا کاملا سنتی آبخور بوده و از طریق رودخانه ها و انهار ، چاه های عمیق و نیمه عمیق و آب بندانهای شهرستان تامین آب می گردند

سیف اللهیان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت : شهرستان مرزی بندر آستارا  با وسعتی معادل 5/432 کیلومتر مربع  شمالی ترین شهرستان استان گیلان به شمار می رود ، که کاملا سنتی آبخور می باشد.

وی افزود:  آستارا دارای 3200 هکتار اراضی شالیکاری و حدود 2000 هکتار سایر محصولات کشاورزی است   .

رییس اداره منابع آب شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد :  از حدود 27حلقه چاه عمیق در کل شهرستان ، 15 حلقه چاه عمیق با مالکیت شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان برای آبرسانی به اراضی شالیزاری وجود دارد و اتاقک 4 حلقه چاه عمیق کشاورزی که در سال 97 و 98 حفاری گردیده بود نیز قبل از آغاز فصل زراعی جاری ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سیف اللهیان اظهار داشت :  3 ایستگاه پمپاژ برای تامین آب استخرهای ذخیره آب و آبیاری  اراضی شالیزاری به روز رسانی و تمامی چاهها و ایستگاههای پمپاژ  پیش از شروع فصل کشاورزی سرویس ، تعمیر و راه اندازی شده اند .

رییس اداره منابع آب شهرستان مرزی بندر آستارا در ادامه گفت : همچنین در سال زراعی جاری حدود 25 کیلومتر از انهار و زهکشهای شهرستان لایروبی و  207 هکتار از آب بندانهای شهرستان قبل از شروع فصل کشاورزی بطور کامل آبگیری و در طول فصل کشاورزی جاری تا کنون حدود 50 درصد از حجم آب ذخیره شده مورد استفاده کشاورزان محترم قرار گرفته است .   

   وی در پایان گفت : در سال 98 تعداد 62   فقره معرفی نامه جهت اخذ کنتور موقت برق به اداره برق شهرستان و بیش از 350 هزار لیتر سوخت با همکاری شرکت نفت و جهاد کشاورزی شهرستان صادر و توزیع شده است .

 

 

 

کد خبر: 1427
  تاریخ خبر : یکشنبه 6 مرداد 1398
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 6 مرداد 1398
 دبیر خبر
 687
  دیدگاه کاربران