در گفتگو با مدیر امور منابع آب شهرستان تالش ترسیم شد :

وضعیت منابع آبی تالش در سال زراعی جاری

مدیر امور منابع آب شهرستان تالش در خصوص وضعیت منابع آبی شهرستان گفت: 16 هزار هکتار اراضی شالیزارهای برنج شهرستان تالش کاملا سنتی آبخور هستند.

      بهرام بهرام پور مدیر امور منابع آب شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت : شهرستان تالش  با وسعتی معادل 2160کیلومتر مربع جزء بزرگترین شهرستان های استان گیلان به شمار می رود ، که کاملا سنتی آبخور بوده  که دارای 16هزار هکتار اراضی شالیکاری و حدود 4 هزار  هکتار اراضی باغی و 4 هزار هکتار سایر محصولات کشاورزی است  که بیش از 23 هزار نفر بهره بردار در آن مشغول به فعالیت می باشند.

بهرام پور افزود :  از حدود 135حلقه چاه عمیق 60 حلقه چاه عمیق با مالکیت شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان برای آبرسانی به حدود 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  با میانگین دبی 25 لیتر در ثانیه در سطح شهرستان وجود دارد.

مدیر امور منابع آب شهرستان تالش اظهار داشت : پنج ایستگاه پمپاژ برای آبیاری 340 هکتار اراضی کشاورزی با میانگین دبی 68 لیتر در ثانیه در حوزه عمل این شهرستان از جمله (بهشتی محله حویق- یداله محله چوبر –  شیر آباد - میانکوه – کریم محله)  وجود دارد.

وی ادامه داد : در سال جاری با سرویس و راه اندازی چاهها و ایستگاههای پمپاژ ،  15 حلقه چاه عمیق کشاورزی که مشکل تابلو برق و نیازمند تعمیر بودند،  بطور کامل سرویس و راه اندازی گردید و همچنین الکتروپمپ شناور 8 حلقه چاه عمیق کشاورزی در سطح شهرستان پس از خروج از چاه ، سرویس ، تعمیر و راه اندازی شده است و اضافه کرد :  یک پمپ چاه فلمن نیز در سال زراعی جاری در مدار آبرسانی قرار گرفت .

مدیر امور منابع آب شهرستان تالش  در پایان گفت : در سال 98 تعداد 420 فقره معرفی نامه جهت اخذ کنتور موقت برق به اداره برق شهرستان  و بیش از 500هزار لیتر سوخت برای پمپ های سیار  بین کشاورزان عزیز شهرستان در قالب حواله های صادر شده از سامانه تجارت آسان با همکاری شرکت نفت و جهاد کشاورزی شهرستان صادر و توزیع شده است .

شایان ذکر است به نقل از سازمان جهاد و کشاورزی استان گیلان بیش از 40 درصد از شالیزارهای شهرستان تالش در مرحله ظهور خوشه قرار دارند.

کد خبر: 1408
  تاریخ خبر : شنبه 22 تیر 1398
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 23 تیر 1398
 دبیر خبر
 849