در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان ؛

چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف سال آبی جاری برگزار شد

چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف ( سازگاری با کم آبی) سال آبی 98-1397 با حضور نمایندگانی از ادارات ، نهادها و سازمان های مربوطه عضو این کمیته در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان برگزار شد.

      به گزارش این روابط عمومی در این جلسه محورهایی همچون ؛  برنامه سازگاری با کم‌آبی استان ، وضعیت بیلان سال آبی جاری تاکنون ، بررسی گزارش پیش‌بینی وضعیت بارش استان و حوضه آبریز ، بررسی تقویم زراعی و درصد پیشرفت کشت در مناطق مختلف گیلان ، بررسی نیاز آبی استخرهای پرورش ماهی و ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای جدید مؤسسه تحقیقات برنج کشور مورد تبادل نظر و بحث کارشناسی قرار گرفت.

      گفتنی است در این جلسه مهندس مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سد سفیدرود یک میلیارد و هفتاد و پنج ملیون متر مکعب است گفت : این در حالی است که این عدد در سال گذشته و در همین تاریخ ، 856 میلیون متر مکعب را نشان می داد.مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت با اشاره به اینکه خروجی فعلی سد سفیدرود نیز 368 متر مکعب بر ثانیه است ، گفت : تا این لحظه 736 میلیون متر مکعب کل آب تحویلی و آبگذاری ما در داخل کانال های آبیاری جهت مصرف زارعین بوده است.

     در چهاردهمین جلسه کمیته منابع و مصارف،  نماینده جهاد کشاورزی استان نیز گفت : تا کنون 87 درصد از اراضی شالیکاری بصورت میانگین ، یعنی 92 درصد خارج از شبکه و 83 درصد در داخل شبکه نشاء شده اند و مشکلی از نظر زراعی ندارند .

     نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز طی ارائه گزارشی گفت : مجموع 862 میلی متر بارش از ابتدای سال زراعی جاری در گیلان رشد 21 درصدی بارش ها را در استان ما نشان می دهد و طی دو هفته آینده نیز بارش های شاخصی رخ نخواهد داد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 1370
  تاریخ خبر : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1398
 دبیر خبر
 777