وزیر نیرو در سفر به استان گیلان:

طرح‌های آب گیلان با رعایت ملاحظات زیست محیطی توسعه می‌یابد

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت حفظ کشاورزی و محیط زیست، بر توسعه طرح‌های استحصال آب در استان گیلان با رعایت ملاحظات زیست محیطی تاکید کرد.

به‌ گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" امروز پنج‌شنبه در سفر به استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفظ محیط زیست استان گیلان نیازمند حفظ کشاورزی و تامین معیشت کشاورزان است، افزود: با رعایت ملاحظات زیست محیطی طرح‌های استحصال آب در استان می‌بایست توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: علاوه بر سدهای موجود، اجرای سدهای لاستیکی و آب بندهای زیادی را برای استان گیلان در برنامه داریم.

وزیر نیرو تصریح کرد: عملیات اجرایی ۱۱ سد لاستیکی استان در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته و چندین پروژه نیز در این زمینه افتتاح شده است.
اردکانیان با اشاره به پرباران بودن این استان اظهار کرد: بر اثر بارش‌های استان گیلان در سال‌های نرمال حدود ۵ میلیارد متر مکعب رواناب سطحی ایجاد می‌شود، اما در حالی که مصارف استان حدود ۲.۸ میلیارد مترمکعب بیشتر نیست، متأسفانه به دلیل کمبود مخازن ضروری مورد نیاز، باز هم کفاف نکرده و ناچاریم حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از استان‌های همجوار که به مراتب آب کمتری دارند وارد این استان کنیم.
وی تاکید کرد: این موضوع در سال‌های کم آب و خشک مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.
وزیر نیرو افزود: پروژه های افتتاح شده امروز در زمینه تامین آب شرب، آب کشاورزی، تامین حق‌آبه‌های زیست محیطی و گردشگری بسیار موثر هستند.

اردکانیان با اشاره به بهره برداری از سد لاستیکی باغبانان در سفر امروز خود اظهار کرد: در حالی که مخزن این سد ۱۲۰ هزار متر مکعب گنجایش داشته، اما به لحاظ وضعیت بارش‌ها و سیلابی بودن منطقه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا ۱۵ میلیون مترمکعب آب را به زمین های کشاورزی اطراف رسانده و به طور مستقیم در دسترس کشاورزان قرار ‌دهد.
وی اظهار امیدواری کرد سدهای دیگر استان نیز با تامین اعتبار لازم تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: 1349
  تاریخ خبر : پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
 دبیر خبر
 586