مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت :

سد سفیدرود بصورت کامل آبگیری می شود

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت : آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال خود رسیده و با حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

وحید خرمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی از آبگیری کامل سد سفید رود و سرریز شدن آن خبر داد و گفت: هرساله برای اینکه بتوانیم سیلاب ها را در فصل بهار مدیریت کنیم برای رهاسازی آب سد برنامه ربزی می کنیم که امسال با توجه به سیلاب های اخیر در کشور 20درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفید رود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب، آبگیری شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفید رود نخواهیم داشت و  این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.

خرمی یادآور شد:با تمام استدلال های علمی و منطقی مطمئن هستیم که نه سد سفید رود مشکل دارد نه پایاب سد .

رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان همچنین  در خصوص  سدهای لاستیکی استان در پایان گفت : هر جایی از سطح استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته ایم ، ما در استان گیلان 11سد لاستیکی داریم که 4 مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه آنها نیز از پیشرفت خوبی برخوردار اند.

کد خبر: 1346
  تاریخ خبر : دوشنبه 2 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
 دبیر خبر
 733