مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد :

سد مخزنی سفید رود امروز سر ریز شد

مهندس وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از سر ریز شدن سد مخزنی سفید رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ، مهندس خرّمی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: به دلیل بارش‌ های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود ، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز 18 فروردین ماه 1398 سد سفید رود سر ریز شد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان تاکید نمود : به دلیل سر ریز  شدن سد سفیدرود و رها سازی آب ، برای جلو گیری از حوادث ناگوار،  گردشگران و شهروندان گیلانی از مستقر شدن در کنار این رودخانه خودداری کنند.

وی همچنین ضمن هشدار به کشاورزان و روستاییان، افزود: به دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری گیلان و خطر غرق شدن، کشاورزان و روستاییان از ورود به حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی خودداری کنند.

مهندس خرّمی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.

مهندس مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این گفتگو گفت : یک میلیارد و 52 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 220 میلیون مترمکعب بیشتر است

وی  ورودی لحظه ای آب سد سفیدرود را 570 مترمکعب  بر ثانیه  و خروجی لحظه ای را 382 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد.

مهندس مومنی افزود ؛ با توجه به رهاسازی آب کشاورزی در تونل آب بر فومن از امروز و تا ساعاتی دیگر در کانال چپ سنگر ؛ از کشاورزان عزیز گیلانی خواست از وضعیت مطلوب فعلی در راستای تسریع در امر کشاورزی خود نهایت بهره را ببرند.

کد خبر: 1335
  تاریخ خبر : یکشنبه 18 فروردین 1398
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 19 فروردین 1398
 دبیر خبر
 1222