کریمی سرپرست امور آب رودسر و املش اعلام کرد:

احیای سردهنه های خاکی در نقاط مخاطره آمیز شهرستان های رودسر و املش

محمد حسین کریمی سرپرست امور آب رودسر و املش در گفتگو با خبرنگار اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت ؛ احیای سردهنه های خاکی به ویژه در نقاط مخاطره آمیز شهرستان های رودسر و املش آغاز شده است .

      کریمی افزود ؛ با توجه به اینکه شهرستان­های رودسر و املش فاقد شبکه آبیاری و زهکشی می ­باشند و اراضی شالیزاری منطقه، از نوع سنتی آبخور هستند، لذا عملیات لایروبی انهار اصلی و بازسازی و احیای سردهنه­ های خاکی به ویژه در نقاط مخاطره آمیز مدتی است که آغاز شده و با قدرت و دقت ادامه دارد.

      سرپرست امور آب رودسر و املش در ادامه به خبرنگار این اداره گفت ؛ انهار روستاهای سفیداربن، چهارده، چمنستان، استادکلایه، لگموج، شکرپس و کهنه گوراب در شهرستان املش به طول 4 کیلومتر لایروبی گردیده و اکثر سردهنه­ های خاکی منطقه، آبگذاری شده است و مابقی نیز در حال انجام فعالیت می­باشند.

      کریمی سرپرست امور آب رودسر و املش در خصوص فعالیت های در دست انجام این حوزه در شهرستان رودسر نیز گفت : در سطح شهرستان رودسر نیز، سردهنه اصلی شادبست و سردهنه­ های واقع در رودخانه­ های خشکرود، آچی­رود و پلرود مرمت گردیده و احیای سایر سردهنه­ های خاکی اصلی نیز در این رودخانه­ ها و سایر رودخانه­ های اصلی، بزودی آغاز و تکمیل خواهد شد.

 

کد خبر: 1313
  تاریخ خبر : چهارشنبه 8 اسفند 1397
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 11 اسفند 1397
 دبیر خبر
 1081