بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از روند اجرایی سدهای لاستیکی شهرستان لنگرود

مهندس وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی احداث سدهای لاستیکی شهرستان لنگرود بازدید کرد.

     به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گیلان ، مهندس خرّمی مدیر عامل این شرکت از سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از نزدیک بازدید و به اتمام طرحها جهت بهره برداری در فصل زراعی جاری تأکید نمود.

      مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از پیشرفت فیزیکی بیش از 98 درصدی بر خوردار است.

وی افزود: سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن 450 هزار متر مکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه  1/7 میلیون متر مکعب و ارتفاع لاستیک 3 متر و طول تاج 69 متر بر روی رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود 600 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه ، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث می باشد.

      مهندس خرّمی در ادامه بیان داشت: سد لاستیکی گالشکلام نیز بر روی رودخانه شلمانرود با حجم مخزن 400 هزار متر مکعب و حجم تظیمی سالیانه 1/1 میلیون متر مکعب و با ارتفاع سر ریز لاستیکی  2/5  متر و طول تاج 53 متر با هدف توسعه و بهبود 2500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوضچه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور دریا در حال اجراء می باشد.

     شایان ذکر است سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود 60 سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود در حال حاضر بیش از چهار هزار سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا ساخته شده است. با توجه به عملکرد مناسب سدهای لاستیکی ، مطالعه و ساخت این سدها در نقاط مختلف دنیا در حال افزایش است.

کد خبر: 1292
  تاریخ خبر : یکشنبه 7 بهمن 1397
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 7 بهمن 1397
 دبیر خبر
 1002