گزارش تصویری:

بازدید معاون امور زیر بنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح سد مخزنی شفارود گیلان

دکتر عدل معاون امور زیر بنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح سد مخزنی شفارود گیلان بازید کرد.

           به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ، در این بازدید مهندس وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و مهندس شفیعی معاون طرح و توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران و شکری نماینده مردم شریف شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال و تنی چند از مدیران کل استان گیلان حضور داشتند.

       شایان ذکر است طرح سد مخزنی شفارود در غرب گیلان منطقه پونل رضوانشهر برروی رودخانه شفارود و در فاصله 2.5 کیلومتری شهرستان رضوانشهر و 65 کیلومتری کلان شهر رشت  احداث می گردد. این سد از نوع بتنی غلتکی (RCC)  به طول تاج 300 متر ، ارتفاع از پی 101 متر  با حجم مخزن 65  میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی 98 میلیون مترمکعب در سال و نیروگاه برق آبی 4/6 مگا واتی  با استفاده از تسهیلات بین المللی فاینانس خارجی از نیمه دوم سال 1392 آغاز شده است.

          این طرح با هدف  تامین آب شرب به میزان 23 میلیون مترمکعب در سال ، تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و جلوگیری از عوارض خشکسالی ها به میزان 45 میلیون مترمکعب ، تامین آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان 8/33 میلیون مترمکعب ، تامین آب مورد نیاز صنایع به میزان 10 میلیون مترمکعب در سال و کنترل سیلاب های فصلی و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه 25/3 گیگاوات ساعت با پیشرفت فیزیکی 40 در صد در حال ساخت می باشد.

کد خبر: 1287
  تاریخ خبر : چهارشنبه 26 دی 1397
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 29 دی 1397
 دبیر خبر
 916