مهندس حاج رسولیها در گفتگو با خبر صدا و سیمای گیلان اعلام کرد:

ادامه بارندگی های امسال ، نوید بخش کاهش خشکسالی در کشور

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران در رشت از ریزش 100 میلیمتری بارندگی در کشور در سال کنونی خبر داد و گفت : ادامه این روند معادلات خشکسالی 10 سال گذشته را برهم خواهد زد.

 مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران امروزدر گفتگو با خبر صدا و سیمای مرکز گیلان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای استان در رشت با بیان اینکه سال آبی از مهرماه آغاز می شود افزود : در چهار ماه گذشته میانگین بارش در کشور 100 میلی متر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 38 درصد بیشتر است.
مهندس حاج رسولی ها افزود : امیدواریم تا پایان اسفند ماه 80 میلی متر دیگر به بارندگی ها افزوده شود که ادامه این روند معادلات خشکسالی 10 سال گذشته را برهم خواهد زد.
وی با بیان اینکه بطور معمول 26 درصد بارندگی های هر سال آبی در فصل بهار اتفاق می افتد افزود : با احتساب 65 میلی متر بارش فصل بهار می توان انتظار داشت میزان بارش سال آبی امسال به 300 میلی متر برسد که 90 میلی متر بیشتر از پارسال خواهد بود. 
مدیرعامل شرکت منابع آب کشور با بیان اینکه هر ساله حدود 5 میلیارد متر مکعب آب باران در استان گیلان بدون استفاده به دریا وارد می شود، بهترین شیوه جلوگیری از هدر رفت آب ناشی از بارندگی ها در استان‌های شمالی را لایروبی و احیای آب بندان ها دانست.
مهندس حاج رسولی ها گفت : جلب مشارکت مردم، اجرای طرح های تولیدی و گردشگری و حمایت از سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی از جمله راهکارهای رفع  این مشکل است.

 

کد خبر: 1281
  تاریخ خبر : پنجشنبه 13 دی 1397
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 16 دی 1397
 دبیر خبر
 1012