در راستای اجرای دقیق شیوه نامه های ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها و آب بندانهای استان گیلان:

نشست مدیر عامل آب منطقه ای با مدیران امور منابع آب استان گیلان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی در این نشست ضمن تأکید بر اجرای کامل مفاد شیوه نامه های ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های، آب بندان‌ها و تالاب‌های استان گیلان ...

 

      به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی در این نشست ضمن تأکید بر اجرای کامل مفاد شیوه نامه های ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های، آب بندان‌ها و تالاب‌های استان گیلان گفت: با لایروبی و احیاء آب بندانهای استان گیلان حدود 400   میلیون مترمکعب آب تنظیمی در1800 قطعه شامل 870 پهنه آب بندان به وسعت 9000 هکتار، به حجم کل مخازن آبی استان اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: لایروبی آب بندانهامی‌تواند ذخیره آبی استان را در مقایسه با سدهای در حال ساخت به میزان 3.3 برابر سد شهربیجار، 5.1 برابر سدشفارود، 2.9 برابر سدپلرود و 6 برابر سد لاسک افزایش دهد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد در شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها، 3 روش برای ساماندهی رودخانه‌ها توسط واحدهای دانه‌بندی، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بزرگ و ساماندهی ضمن برداشت با اهداف و فرآیند شهرستانی مدنظر قرار گرفته است و تأکید نمود: در روش سوم با هدف پیشگیری از مخاطرات سیل در شهرستان و نیز بهسازی و بهبود مسیل های موجود، اختیاراتی به کارگروه‌های شهرستانی برای ساماندهی رودخانه‌ها داده شده است.

کد خبر: 1274
  تاریخ خبر : چهارشنبه 5 دی 1397
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 8 دی 1397
 دبیر خبر
 921