300 میلیارد ریال برای تکمیل دیواره رودخانه مرزی آستارا مصوب شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان از تصویب 300 میلیارد ریال اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای تکمیل پنج کیلومتر دیواره باقیمانده رودخانه مرزی آستاراچای خبر داد.

 

   کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)  در محل فرمانداری آستارا گفت: 20 میلیارد ریال از اعتبار، اختصاص یافته و به زودی اعضای کمیته رودخانه های مرزی وزارت کشور از نقاط بحرانی رودخانه بازدید خواهند کرد.
وی افزود: در سه نقطه از رودخانه احتمال سیل وجود دارد و تاکنون هفت کیلومتر از دیواره ساخته شده و در بارش های اخیر با وجود طغیان رودخانه، روستاهای مرزی تهدید نشده است.
وی بیان کرد: جمهوری آذربایجان بخش زیادی از دیواره رودخانه مرزی را در خاک خود اجرا کرده است و ظرف ماه های آینده در خاک ایران نیز تکمیل خواهد شد.
لطفی ادامه داد: بخشی از اراضی شرکت آب منطقه ای در نوار ساحلی آستارا تصرف شده و به زودی با هماهنگی دستگاه های ذیربط و مراجع قضایی به آزاد سازی آن اقدام خواهد شد.
رودخانه مرزی آستاراچای به طول 38 کیلومتر از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه گرفته و بعد از گذر از مرز ایران و جمهوری آذربایجان به دریای خزر می ریزد.

کد خبر: 1272
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 4 دی 1397
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 8 دی 1397
 دبیر خبر
 713