وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان گیلان:

آمایش آب‌محور را در سطح استانی پیگیری می‌کنیم/ مهار آب‌های شیرین در گیلان ضروری است/ تسریع در طرح‌های تصفیه فاضلاب شهرهای ساحلی

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو طرح آمایش آب‌محور را در سطح استانی با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ،رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری استان گیلان که شامگاه امروز در محل استانداری گیلان برگزار شد، بیان داشت: جای خوشبختی است برای من و همکارانم که در هفته دولتی که بین دو عید قربان و غدیر قرار گرفته است خدمت رسانی می کنیم.
وی ادامه داد: وزارت نیرو تعداد ۳۵۵ پروژه در استان گیلان در دست اجرا دارد که از این تعداد ۳۰۹ پروژه در بخش آب و فاضلاب، ۲۶ پروژه در بخش آب و تامین آب، ۲۰ پروژه در بخش برق و انرژی است که برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۶هزار ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و یا در حال هزینه شدن است.
وزیر نیرو گفت: تابستان سختی را گذراندیم و اما از تابستان امسال برای سال ۹۸ برنامه ریزی را آغاز کرده‌ایم تا آن را با موفقیت بگذرانیم.
وی ادامه داد: در اثر کم آبی، کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید انرژی، سختی های فراوانی را مردم ایران متحمل شدند، در این شرایط عده ای می‌خواستند سوء استفاده کنند تا در این ایام کشور را با مشکلات متعددی روبه‌رو کنند که با بردباری مردم این هجمه خنثی شد.
اردکانیان افزود: در اتفاقاتی که در تابستان سال ۹۷  افتاد، تجربه ای برای سازگاری با بحران کم‌آبی پیدا کردیم که این بسیار ارزشمند است تا در سال آینده بتوانیم پیش بینی های بهتری داشته باشیم و راهکارهای جدیدی پیشه کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز در گیلان پروژه های بزرگی در آب و برق افتتاح شد، ادامه داد: از جمله افتتاح نیروگاه ۶/۳ مگاواتی سد آیت الله بهجت که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفت، طرح آبرسانی به ۱۲ روستای آستانه اشرفیه به روش BOT که برای اولین بار در کشور انجام شد و ۶ طرح مربوط به برق در رشت ، آستارا و لاهیجان پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری، پروژه کانال آبرسانی به تصفیه خانه گیلان  با اعتباری بالغ ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
وزیر نیرو با اشاره به طرح تفصیلی تهیه شده در وزارت نیرو برای استان‌های مختلف گفت: تاکید ما در این طرح، آمایش آب محور برای هر استان است، چرا که سازمان محیط زیست در سال‌های گذشته این طرح را در سطح ملی اجرایی نکرد، اما وزارت نیرو مصمم به اجرای این طرح در سطح استانی است.
وی با اشاره به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در سطح استان‌ها گفت: در بحث آب، استان‌های مختلف می‌توانند در کارگروه مشکلات خود را مطرح کنند تا چاره‌جویی شود.
وی با اشاره به مطالبات نمایندگان در جلسه گفت: چند موضوع در این بحث‌ها بسیار حائز اهمیت است، از جمله مهار آب شیربن در استان گیلان که بسیار ضروری است و موضوع دیگر اجرای طرح‌های فاضلاب است که باید طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه در شهرهای ساحلی استان شتاب گیرد.
وزیر نیرو با تاکید بر ادامه طرح‌های آبرسانی روستایی گفت: این موضوع از ابتدای دولت یازدهم مورد تاکید بوده و تاکنون بیشتر از ۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی در دولت تدبیر و امید آبرسانی انجام شده است.
اردکانیان با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب باید نگاه در حوزه مدیریت منابع انسانی تغییر یابد، افزود: ما مدیرانی می‌خواهیم که تحول و نوآوری را در مدیریت منابع انسانی  اجرا کنند تا مسیر توسعه کشور هموار شود.

 

کد خبر: 1217
  تاریخ خبر : دوشنبه 5 شهریور 1397
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 6 شهریور 1397
 دبیر خبر
 899
  دیدگاه کاربران