استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اعلام کرد:

تصمیم گیری و اطلاع رسانی در فصل آبیاری و زراعی فنی و یکسان باشد

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گیلان گفت: پیشنهاد فرمانداران از نیازمندیهای کشاورزان و رهاسازی آب منطبق با تصمیم گیری فنی کمیته منابع و مصارف آب استان و در اطلاع رسانی یکسان باشد.

 

       به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان، دکتر سالاری در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گیلان اظهار کرد: باید از ظرفیت دهیاران در سوخت‌رسانی کشاورزان استفاده و ثبت‌نام برای دریافت سوخت آن‌ها ظرف دو هفته آینده انجام شود.

وی با اشاره به شخم زمستانه افزود: شخم زمستانه نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته اما لازم هست دهیاران ورود کنند و با ترویج شخم زمستانه در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

سالاری بر ضرورت بیمه گری کشاورزان و اطلاع‌رسانی آن از طریق دهیاران و صداوسیما تأکید کرد و گفت: ممکن است سقف پوشش بیمه کافی نباشد اما جلوی بحران‌های آینده برای کشاورزان را خواهد گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات آب گفت: لازم است همه پروژه‌هایی که مربوط به آب موردنیاز کشاورزی و مورد تعهد ما به مردم بوده در دستور کار قرار بگیرد.

سالاری گفت: 26 میلیارد تومان در صندوق حمایت از کشاورزان موجود است و باید انعطاف به خرج داده و در یک محصول برنامه‌ریزی کرد تا اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آمار در حوزه کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی و دوری از روزمرگی است گفت: باید نحوه مدیریت یکپارچه مزارع و یا سایر مدل‌ها و تجربه‌های موفق کشورهای نزدیک به ما در برنامه‌ریزی‌های حوزه کشاورزی لحاظ شود.

استاندار گیلان بابیان اینکه باید از تجارب کشورهایی همچون مصر و اروگوئه بهره گرفت گفت: باید ترکیبی از مهندسی کشاورزی داخلی و خارجی بامطالعه و برنامه‌ریزی مدیریت واحدی در حوزه یک محصول کشاورزی و مهم گیلان طراحی و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

سالاری با بیان اینکه امروزه تمام تلاش‌های کمیته‌های گیلان برنامه‌ریزی برای عبور از بحران‌ها خلاصه‌شده گفت: با توجه به اینکه 300 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی گیلان وجود دارند و حدود یک‌میلیون نفر از آن روزی می‌خورند امام تاکنون کاری که برگرفته از مطالعه و وجود یک نقشه راه باشد در گیلان دیده نشده است.

 

کد خبر: 1132
  تاریخ خبر : چهارشنبه 23 اسفند 1396
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 5 فروردین 1397
 دبیر خبر
 910
  دیدگاه کاربران