به مناسبت هفته دولت:

عملیات اجرایی سد لاستیکی کرگانرود در تالش آغاز شد

به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی کرگانرود...

 

        به گزارش دفتر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و  مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی کرگانرود با بیان اینکه رودخانه های شهرستان تالش همواره سیلابی هستند و از این فرصت باید با سد سازی به صورت اساسی  بهره مند شد، گفت: از اهداف اصلی مدیریت شرکت آب منطقه ای استان گیلان احداث ۲۰ سد لاستیکی و ۱۰ سد کوتاه در طی برنامه پنج ساله ششم است که آن را وارد مرحله  اجرایی خواهیم کرد.

در بحث مدیریت منابع آب استان رویکرد جدیدی بسته شده که در سه حوزه تالش، سپیدرود و شرق گیلان می باشد که طبق برنامه های پیش بینی شده با ساخت سدهای کوتاه و بلند مدت سعی داریم حضور گسترده در شرق و غرب داشته باشیم.

مهندس لطفی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت نیروگاههای برق آبی استان گفت: نیروگاه سد شهربیجار از اول مهرماه سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: استفاده از سدهای لاستیکی می تواند یک فرصت بسیار خوبی برای ما در زمینه های کشاورزی، توریستی و... باشد سد لاستیکی کرگانرود توانایی 26 میلیون مترمکعب ذخیره سازی آب را دارد که پتانسیل اینگونه سدها برای شهرهای شمالی به خصوص برای گیلان می باشد.   

وی تصریح کرد: این سد در طول 18ماه به پایان خواهد رسید که توانایی توسعه و بهبود آبیاری 2400 هکتار از اراضی شهرستان تالش را دارمی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 1023
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 7 شهریور 1396
 دبیر خبر
 1439