استاندار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار داشت؛

حمایت کامل دولت از طرح های توسعه ای گیلان

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی، حمایت کامل دولت از طرح‌های توسعه‌ای گیلان را یک فرصت ممتاز خواند .

        به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در ستاد اقتصادی مقاومتی استان که با حضور سیدعلی آقازاده نماینده  شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاه اجرایی استان اظهار داشت: از ابتدای امسال کوشیده شد پروژه های بخش های عمرانی و اقتصادی، متناسب با نیازهای مردم و توسعه استان تعریف شوند و در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای انجام طرح‌های یادشده از سوی دولت و نیز مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی افزود: باید بتوانیم با افزایش سهم تولید و تسهیل در انجام پروژه‌های عمرانی توسعه‌ای، در ارتقاء سطح معیشت و درآمد سرانه استان سهیم باشیم.

وی پیشرفت انجام کار در 41 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی و 56 پروژه جهش تولید استان بویژه در بخش های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری را مطابق با انتظارات خواند و ادامه داد: شماری از این پروژه ها، طی ماه های اخیر به پیشرفت 100 درصدی رسیده و بهره برداری شده اند.

استاندار گیلان با یادآوری تأکیدات خود در ابتدای سال‌ جاری مبنی بر ضرورت انجام تلاش مضاعف و چندبرابری برای تحقق شعار جهش تولید، فعالیت شماری از واحدهای تولیدی در استان را مصداق این تلاش خواند که توانستند میزان تولید محصولات خود را متناسب با نیاز جامعه افزایش دهند.

دکتر زارع حمایت و پشتیبانی کامل دولت و نیز همراهی مردم برای انجام پروژه ها را از مواردی عنوان کرد که بار مسئولیت برای جدیت در امور و استفاده بهینه از فرصت ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: در مواجهه با چالش ها، ضمن حفظ حقوق مردم، بایستی تشریفات اداری و قانونی زودتر انجام و کارها با سرعت پیگیری شده و به سرانجام برسد.

وی تکمیل سدهای پلرود و شفارود در موعد مقرر و آبگیری آنها را در رفع نیازهای آبی استان در بخش های کشاورزی و آشامیدنی موثر دانست و گفت: لازم است در مورد سدهای لاستیکی نیز این اطمینان خاطر به پیمانکاران داده شود تا امور را با جدیت انجام دهند.

استاندار گیلان آب بندان ها را ظرفیت هایی برای اشتغال و تولید دانست و با اشاره به همراهی های ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست مطابق با چارچوب های قانونی، بر ضرورت بهره گیری مناسب از این فرصت تأکید کرد.

در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ساختمان سد پلرود و نیز سدهای لاستیکی استان و همچنین واگذاری 4 قطعه آب بندان  توسط مهندس خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان تشریح شد.

کد خبر: 1789
  تاریخ خبر : پنجشنبه 11 دی 1399
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 13 دی 1399
 دبیر خبر
 629