فرماندار صومعه سرا اعلام کرد :

بیش از 70کیلومتر از رودخانه های شهرستان از سال گذشته تاکنون لایروبی شده است/طی بارش های اخیر، لایروبی های صورت گرفته مانع از وقوع سیلاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری صومعه سرا، جلسه بررسی مشکلات و موانع حوزه تامین آب زراعی به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا و با حضور مهندس وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان برگزار شد.

سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات، اقدامات و پشتیبانی های  صورت گرفته در حوزه شرکت آب منطقه ای در سطح شهرستان، اظهار کرد: طی یکسال گذشته بیشترین لایروبی سطح استان، در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 70 کیلومتر از رودخانه های شهرستان طی این مدت لایروبی شده است و همواره در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی می باشیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه نیاز است لایروبی ها در سطح شهرستان تداوم یابد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته پیش از آغاز سال زراعی، شهرستان دچار سیلاب و خسارت های متعددی شد ، با اینحال در روزهای باقیمانده به آغاز سال زراعی با تلاش های صورت گرفته حدود 20کیلومتر از سردهنه و انهار آسیب دیده شهرستان بازسازی شد.

وی با بیان اینکه صومعه سرا با داشتن ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری یکی از قطب های شالیکاری در استان محسوب می شود، افزود: دیزلی بودن ایستگاههای پمپاز یکی از مشکلات در حوزه تامین آب زراعی است.

فرماندار صومعه سرا برقی کردن ایستگاههای پمپاز یکی از مطالبات کشاورزان است، گفت: تلاش های زیادی در این راستا صورت گرفته است. تامین و هزینه این تبدیل برای کشاورزان و دهیاران سخت می باشد.

وی ضمن قدردانی از اختصاص بیل دکل بلند به شهرستان، گفت: حجم بزرگی از مشکلات ما در خمسر و نرگستان با لایروبی از طریق بیل دکل بلند برطرف شد است و در ادامه اعلام داشت ؛ طی بارش های اخیر، لایروبی های صورت گرفته مانع از وقوع سیلاب شد.

کد خبر: 1780
  تاریخ خبر : شنبه 29 آذر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 3 دی 1399
 دبیر خبر
 459