مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد :

بیش از 23 کیلومتر از رودخانه های استان در جهت آبگذری سیلاب لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان ، عملکرد لایروبی رودخانه ها جهت آبگذری سیلاب در سال آبی 1400-1399 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ مهندس وحیدخرّمی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که به ریاست دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان تشکیل شد، با اعلام این خبر گفت: تاکنون 11/5 کیلومتر از رودخانه های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته و به زودی لایروبی 3 کیلومتر از رودخانه "خوبک" منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می گردد.

    وی در خصوص لایروبی رودخانه ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان افزود: رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول 12 کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول 6/5 کیلومتر آغاز خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به بند (و) تبصره (8) قانون بودجه سال 1399 کل‌کشور گفت: به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شده تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مزبور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

   وی ادامه داد؛ شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از بند (و) تبصره (8) قانون بودجه سال 1399 کل‌کشور تا کنون نسبت به برگزاری مزایده ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی 12 نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستانهای املش، تالش، رودسر، رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام نموده است .

مهندس خرّمی در خصوص انهار نیازمند لایروبی در فصل آبی جاری گفت: شرکت  آب منطقه ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی به منظور آماده سازی در فصل آبی 1399-1400 برنامه ریزی نموده و انشاالله از ابتدای اسفند ماه 1399 عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.     

گفتنی است در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که به ریاست استاندار گیلان دکتر ارسلان زارع تشکیل شد فرمانداران و برخی دیگر از مدیران استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.

 

کد خبر: 1779
  تاریخ خبر : پنجشنبه 27 آذر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 3 دی 1399
 دبیر خبر
 1446